دانلود پیشنهاد ارزشیابی مشکلات املایی دانش آموز پایه ی پنجم
دانلود پیشنهاد ارزشیابی مشکلات املایی دانش آموز پایه ی پنجم
فرمت فایل (word) و قابل ویرایش
تعداد صفحات 3 صفحه
قیمت 2000 تومان
قسمتی از مجموعه
دانش آموزان اغلب در درس دیکته دچار مشکل هستند و اولیا و معلمان برای حل این مشکل به راههای متفاوتی متوسل می شوند مثلاً پند و اندرز دادن دانش آموز – تحقیر و سرزنش معلم و دانش آموز – افزایش تکلیف شب و غیره.
این روش ها مدتهای مدیدی است که در مدارس مورد استفاده واقع شده اما نتایج مثبتی را در بر نداشته است . من نیز از این امر مستثنی نبوده و در بین دانش آموزان خود با این مشکل برخورد کردم بخصوص دانش آموزی به نام (ک) که در درس املاء بسیار ضعیف عمل می کرد . (ک) در دروس دیگر در حد متوسط بود اما در درس املا نمرات خیلی پایین می گرفت در نتیجه بر آن شدم تا مشکل او را بررسی کرده و ببینم آیا می توانم برای رفع این مشکل چاره ای بیندیشم ؟
بیان راهکارها، پیشنهادات
برای
حل مشکل ابتدا (ک) را مدتی در هنگام نوشتن درس املاء بطور خاص زیر نظر
گرفتم و متوجه شدم که در هنگام نوشتن املاء یک حالت اضطرابی دارد که در
پاسخگویی به دروس دیگر چنین حالتی در او وجود نداشت . برای ادامه بررسی ها
به سراغ پرونده تحصیلی او رفتم و دفتر املاء او را بررسی کردم و به نتایج
خوبی نیز رسیدم اینکه بیشتر اشکالات املایی او در تشخیص صداهایی است که چند
شکل مختلف دارند . با بررسی های به عمل آمده متوجه شدم که پدر و مادرش از
یکدیگر جدا شده اند . تک فرزند است و والدین او از سطح سواد بالایی نیز
برخوردار نبودند .