دانلود گزارش تخصصی ویژه مسئولین مدارس+دانلود پیشنهاد ارزشیابی

دانلود گزارش تخصصی مدیران -معاونان اجرایی- معاونان آموزشی-سرپرست خوابگاه-مربی تربیت بدنی-نیروهای خدماتی و مربی بهداشت

دانلود گزارش تخصصی ویژه مسئولین مدارس+دانلود پیشنهاد ارزشیابی

دانلود گزارش تخصصی مدیران -معاونان اجرایی- معاونان آموزشی-سرپرست خوابگاه-مربی تربیت بدنی-نیروهای خدماتی و مربی بهداشت

دانلود پیشنهاد ارزشیابی بی انگیزگی برای پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان

 

فرمت فایل (word) و قابل ویرایش 

تعداد صفحات 3 صفحه

قیمت 2000 تومان

قسمتی از مجموعه

یکی ازدشواری های انگیزشی بااهمیت درمدارس،وجوددانش آموزانی است که خودراخودگردان وخودمختارنمی دانند.معلمانی که بیش ازاندازه دستورمی دهند،این امرراتشدیدمی کنند.دانش آموزان دراین مورد به یکی ازسه طریق زیر عمل می کنند:

برخی آشکارامقاومت می کنند.آن هاازاطاعت ازتقاضاهای نمادقدرت امتناع می کنند.(رفتارضدقدرت/همسال گرا).برخی دیگرازطریق همانندسازی خودرابانمادقدرت پاسخ می دهند.آن هابرای جلب توجه واحترام شخصی به شدت تلاش می کنند(رفتارتوجه طلب/وابسته به قدرت).امابیشتردانش آموزان طریق انفعال راپیش می گیرند.آن هاباتقاضاهای نمادقدرت   کم ترین پیروی رادردرون دارند،اماهیچ شوروشوقی درکارخودنشان نمی دهند(رفتارمنفعل/مطیع).معلمان می بایددرمقابله بااین دانش آموزان بیاموزندکه چگونه ادراک آن هاراازکنترل شخصی افزایش دهند.

درمدرسه ی مانیزچنین وضعیتی حاکم بود. برخی ازدانش آموزان ازتقاضاهای معلمان برای پیشرفت تحصیلی امتناع می کردندوبعضا"آشکارامقاومت می کردند،بعضی راه انفعال راپیش می گرفتند؛روزی نبودکه معلمان دانش آموزی رابه خاطروضعیت درسی ضعیف به دفترمدرسه فرستاده نباشند.

بیان راهکارها، پیشنهادات

برای حل این مشکل جلسه ای راباشورای معلمان،دانش آموزان،انجمن اولیاومربیان ترتیب دادم که ماحصل بحث دراین شوراها«ایجادانگیزه دردانش آموزان» بود؛حالاهرکسی به طریقی برای افزایش انگیزه ی دانش آموزان نظرمی داد.درمشورت باسایرمدیران مدارس هم درمورد انواع مشوق هاوانگیزش هاتبادل نظرشد.

راهکارهای ایجادانگیزه دردانش آموزان وتأثیرآن درپیشرفت تحصیلی

1-طرح مطالب درسی به صورت پرسش های جالب : مطلب یا موضوعی را که می خواهیم کودک و نوجوان یادبگیرد ، به صورت پرسش یا پرسش هایی روشن و جالب که آنها را به فعالیت ذهنی و پویندگی ترغیب نماید ، مطرح کنیم . باید تلاش نمود تا در دانش آموزان احساس نیاز به وجود آید .

2- دانش آموزان در اثر شکست در درسی نسبت به آن نگرش منفی پیدا می کنند باید به آنها کمک کرد تا با کسب موفقیت در درس جدید ، به تصویری مثبت از توانایی خود دست یابند زیرا یادگیری همراه با موفقیت به ایجاد انگیزه منجر می شود .


جهت دانلود کلیک کنید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی